جدول فروش محصولات اپل| آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی CIRP، در سه ماهه پایانی سال 2018 مدل آیفون XR توانست از مجموع دو مدل آیفون XS و XS Max فروش بیشتری داشته باشد.

جدول فروش محصولات آیفون | آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی اپل در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آن که iPhone XR بعد از حدود یک ماه از دو مدل آیفون XS و XS Max به بازار عرضه شد، بیشتر کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که آیفون XR به دلیل قیمت مناسب‌تر نسبت به دو مدل دیگر، فروش بهتری در آمریکا داشته باشد.

دو مدل آیفون XS و XS Max به صورت همزمان و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ وارد بازار شدند، تنها بعد از یک ماه و در ۲۶ اکتبر سال گذشته مدل iPhone XR وارد بازار شد، اما این مدل ۲۵۰ دلار از قیمت شروع آیفون XS و ۳۵۰ دلار از قیمت شروع XS Max، ارزان‌تر بود. همین تفاوت قیمت، مهم‌ترین دلیل کارشناسان برای پیش‌بینی فروش خوب آیفون XR در سال گذشته اعلام شده است.

جدول فروش محصولات آیفون | آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی اپل در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸

بر اساس گزارش جدید CIRP (یگ گروه تحقیقاتی در امور استراتژی و روش‌های فروش و تحلیلگر بازار مصرف کنندگان) پیش‌بینی کارشناسان درست بوده و در آمریکا محصولات ارزان‌تر طرفدارن بیشتری دارد. CIRP اعلام کرده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ مدل آیفون XR با وجود آن که در ماه‌های پایانی سال عرضه شد، اما سهم ۳۹ درصدی از کل فروش آیفون‌ها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ را دارد، از طرفی سهم دو مدل آیفون XS و XS Max در مجموع ۲۶ درصد از کل فروش آیفون در بازه زمانی اعلام شده است.

از سال ۲۰۱۶ و فروش خوب iPhone 7، هیچ مدلی نتوانست به ۳۹ درصد سهم فروش آیفون XR در بازار آیفون‌ها برسد. مدل iPhone XS Max نیز با داشتن بزرگ‌ترین نمایشگر در میان تمامی مدل‌های آیفون، فروش بهتری نسبت به iPhone XS داشت.

جدول فروش محصولات آیفون | آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی اپل در سه ماهه پایانی ۲۰۱۸

همانطور که در تصویر مشخص است، بعد از آیفون XR و XS Max مدل آیفون ۸ (با رنگ نارجی) بیشترین فروش را در این دوره زمانی داشته و فروش آن حتی از آیفون XS نیز بیشتر بوده است. از دیگر مدل‌های سال ۲۰۱۷ که در سال گدشته فروش خوبی را تجربه کردند می‌توان به آیفون 8 Plus، 7 و 7 plus نام برد.

تمامی سه مدل آیفون سال ۲۰۱۸ توانستند در سه ماهه پایانی سال گذشته، ۶۵ درصد از فروش کل تلفن‌های همراه اپل سهم داشته باشند. این در حالی است که سه مدل سال ۲۰۱۷ (iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X) ۶۱ درصد از کل فروش محصولات آیفون در زمان مشابه سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دادند. بر اساس گزارش CIRP قیمت متوسط مدل‌های آیفون به فروش رسیده در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی حدود ۸۰۰ دلار بوده است.


بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر


انتهای پیام/

پرفروش‌ترین محصول آیفون در سال ۲۰۱۸

برچسب ها: فناوری ، گوشی هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار